Nieuw logo De Waal Autogroep komt in vijf kleuren

23 september 2014 Logo´s De Waal

Na twintig jaar trouwe dienst neemt De Waal Autogroep afscheid van het vertrouwde groenblauwe logo. Het nieuwe logo is fris, eigentijds en komt op de markt in vijf kleuren. Een interview met algemeen directeur Walter de Bruin.

Waarom de keuze voor vijf kleuren?
De Bruin: “Het biedt ons de mogelijkheid om onze merken en activiteiten nog beter tot uiting te laten komen. Antraciet staat voor alle algemene uitingen van al onze activiteiten. Daarnaast hebben we gekozen voor de kleuren blauw, rood, groen en oranje. Deze kleuren corresponderen met de automerken die we voeren. Blauw staat voor Volkswagen, rood voor Audi en groen voor Skoda. Oranje staat voor De Waal Autoverhuur. De gekozen logokleuren zijn weer afgeleid van de automerken. Onze pay-off blijft hetzelfde: vertrouwd op weg.”

Welk gevoel straalt het nieuwe logo uit?
De Bruin: “Het straalt tegelijkertijd dynamiek en de traditie van een familiebedrijf uit. Ook al doet het op het eerste gezicht misschien nauwelijks denken aan het vorige beeldmerk. Toch hebben we in het nieuwe beeldmerk vastgehouden aan een aantal uitgangspunten die ook in het oude logo terugkwamen. De vloeiende blauwe lijntjes bijvoorbeeld die associaties opriepen met het Rivierengebied, komen in het nieuwe logo subtiel terug in de vorm van een kronkellijn die twee tinten van een kleur scheidt. Aan de W hebben we enorm veel aandacht besteed: een strakke, moderne letter in een cirkel.”

Fraai is het boogje onderin het logo.
De Bruin: “Dat is een soort van smiley dat een gevoel van tevredenheid of misschien wel blijheid oproept dat de klant ervaart wanneer hij zaken doet met De Waal Autogroep. Vergeet niet dat wij op dit gebied hoog scoren in onderzoeken, tests of bij onverwachte bezoeken door mystery guests. Op deze hoge klanttevredenheid mogen we als bedrijf best  trots zijn. Door het als leuke nuance in het nieuwe logo op te nemen, hebben we een manier gevonden om dit onderscheidende kenmerk ook in onze huisstijl kenbaar te maken.”

Hoe lang gaat zo’n nieuw logo mee?
De Bruin: “Hopelijk net zo lang als het vorige, dat is toch ruim twintig jaar ons uithangbord geweest. Je moet je voorstellen dat dit pas het derde logo is in onze vijftigjarige geschiedenis als familiebedrijf. Wat niet wegneemt dat het tijd werd om de huisstijl op te frissen. Het is een maandenlang traject geweest waarin we het ontwerpproces nauwkeurig hebben fijngeslepen. De keuze voor het lettertype van de W bijvoorbeeld: er zijn honderden W’s langsgekomen die het niet hebben gered. Dat bewijst wel dat we niet over één nacht ijs zijn gegaan.”

Terug naar nieuwsoverzicht