Service Quality Award

5 maart 2021

De Waal Tiel wint Service Quality Award 2021

De Waal Autogroep Tiel heeft de Service Quality Award 2021 gewonnen! In de categorie ‘Best Improver’ staat De Waal met stip op één. Tevreden klanten worden bereikt met goede dienstverlening. Volkswagen AG vindt service van een topniveau daarom al jaren van groot belang. Om Europese Volkswagen-dealers te belonen met hun prestaties op het gebied van klanttevredenheid en dienstverlening reikt Volkswagen jaarlijks de Volkswagen Service Quality Awards uit.

4 maart nam John van Daalen, servicemanager van De Waal Tiel, de award in ontvangst van Diana Kroes, van Volkswagen Nederland. Kroes liet blijken aan John dat ze trots is op deze prestatie: “In een jaar tijd hebben jullie een ontzettend grote stap gemaakt. Ten opzichte van de nummer 2 is er een groot verschil in scores. Gefeliciteerd daarmee!”

“Het is een echte teameffort geweest,” legt John uit. “We hebben ons met z’n allen heel hard ingezet voor een uitstekend resultaat. Van de werkplaatsreceptie tot het magazijn en zeker ook de mannen in de werkplaats. Stuk voor stuk hebben zij een inzet van 110% gegeven.”

Simon Broekhuizen, serviceadviseur in Tiel, vertelt hoe het serviceteam dit heeft bereikt. “Ik denk dat de interne communicatie is verbeterd, maar nog veel belangrijker zijn de stappen die we gemaakt hebben naar de klant. We nemen uitgebreid de tijd om hen te helpen en vooral naar hen te luisteren. Even geen afleiding van buitenaf, maar alleen de focus op de klant.”

De doelen voor 2022 heeft John ook al duidelijk. “Dit jaar zijn we de hardste stijger. Voor volgend jaar gaan wij strijden voor een overall nummer 1 plek. We willen topscoorder worden. We staan al in de top 10. Het is een ambitieus maar een haalbaar doel.”