Header_mobiel_Maarten

Maarten van Weert

5 vragen aan... Maarten

Maarten kwam binnen als servicemanager bij Audi De Waal in Geldermalsen, is toen aan de slag gegaan in Gorinchem om wat processen te verbeteren en realiseerde zich daarna dat hij toe was aan een nieuwe uitdaging. Die heeft hij zelf gevonden als projectmanager aftersales voor alle vestigingen van De Waal Autogroep.

1. Hoe ben je bij De Waal Autogroep terecht gekomen?

Vijf jaar geleden werd ik benaderd via LinkedIn om een kopje koffie te komen drinken en kennis te maken. Op dat moment werkte ik nog in Den Bosch. Ik had al heel veel goede verhalen gehoord over De Waal Autogroep. Mijn vader had hier ook zijn auto gekocht en daardoor werd ik nog meer getriggerd om eens langs te gaan. Het was ook lekker dicht bij huis, zelf woon ik namelijk in Beesd. Middenin ons rayon.

2. Kun je ons meenemen in jouw carrièrepad bij De Waal Autogroep?

Ik begon als servicemanager bij Audi in Geldermalsen en ik focuste mij daar heel erg op de processen: Hoe is alles nu ingeregeld en gebeurt dat op de meest efficiënte manier? Na anderhalf jaar vroegen ze mij om naar Gorinchem te gaan. Hier was de servicemanager al een tijdje ziek en in Geldermalsen liep het eigenlijk zo goed, dat ik daar wel afwezig kon zijn. In Gorinchem heb ik twee jaar gewerkt. Met behulp van dezelfde processen als in Geldermalsen heb ik er werkzaamheden geoptimaliseerd. In een overgangsperiode heb ik mijn werk overgedragen aan Wouter. Hij is daar nu servicemanager. Ikzelf ging weer terug naar Audi in Geldermalsen. Naast de servicemanager rol kreeg ik neventaken: het begeleiden van het centrale afsprakenbureau en de begeleiding van de bedrijfstrainer Ton. Deze neventaken vond ik zo leuk en pakte ik goed op. Mede daardoor ben ik nu projectmanager.

Maarten - 1
Maarten - 5
3. Hoe ziet jouw dag eruit?

Dat varieert van het begeleiden van een servicemanager op het gebied van processen tot het inwerken van een nieuwe medewerker. Maar ook het maken van presentaties; eigenlijk doe ik elke dag wel iets anders. Dit vind ik ook fijn aan deze functie: Telkens weer op een andere vestiging en veel mensen zien. Het geeft mij heel veel energie.

4. Hoe omschrijf jij de bedrijfscultuur?

Heel familiair, iedereen kent elkaar ook echt. Je mag jezelf bij De Waal Autogroep ook écht een mens voelen, want daar draait het om. Wat ik ook heel fijn vind, is dat de eigenaren je echt kennen. Volgens mij kennen die iedereen bij naam. Je ziet ze veel lopen en dat geeft mij een fijn gevoel. Ze zijn betrokken bij alles.

5. Welke tip heb je voor iemand die jouw werk ook wil doen?

Kom gewoon solliciteren. Gewoon doen! Als je in gesprek gaat, merk je vanzelf wat voor fijn bedrijf dit is, met de juiste mensen. Het belangrijkste wat ik je mee kan, maar ook écht wil meegeven, is dat De Waal naar je luistert. Als iemand een idee of ambitie heeft, wordt daar echt naar geluisterd en dat geeft mij een uniek gevoel.

Word jij de nieuwe collega van Maarten?

Bekijk onze vacatures en wie weet worden jij en Maarten wel collega's.