Header_mobiel_Robert Hoos

Serviceadviseur

Robert Hoos

5 vragen aan… Robert

Robert Hoos is serviceadviseur Audi bij De Waal Autogroep in Gorinchem. Hij begon zijn loopbaan als automonteur en hij kreeg toch het besef dat hij niet de rest van zijn leven wilde sleutelen. Binnen De Waal Autogroep volgde hij het traineeship tot serviceadviseur.

1. Wat maakt jou trots op je werk?

De manier waarop ik klanten help. Ik vind het belangrijk om hen duidelijk te maken dat ik serieus met hun auto omga. Ik behandel de auto van klanten hetzelfde als hoe ik mijn eigen auto behandel. En daar ben ik écht zuinig op. Dat wordt opgemerkt door klanten, want er zijn erbij die alleen door mij geholpen willen worden. Op het moment dat klanten naar mij vragen, krijg ik een groot gevoel van trots.

2. Hoe zien jouw werkzaamheden eruit?

Meteen vanaf 08.00u sta ik aan! Dat is het moment dat veel klanten hun auto's aanbieden voor de werkplaats. Op zo'n moment moet je snel en secuur werken; je bespreekt met klanten precies wat er aan hun auto gedaan moet worden, terwijl de volgende klant al klaar staat. Gedurende de dag is het belangrijk dat klanten op de hoogte worden gehouden van de werkzaamheden aan hun auto. Dit bespreek ik ook wanneer ze de auto komen brengen; kan ik ze hierover bellen, sms-en of liever mailen...? Tussendoor overleg ik veel met werkplaatscollega's over de werkzaamheden. Wanneer de klanten hun auto weer ophalen, neem ik de tijd om alle vragen van de klanten te beantwoorden.

Robert Hoos (3)
Robert Hoos (1)
3. Wat vind je het leukst aan het werken bij De Waal Autogroep?

De collegialiteit! We roepen vaak dat we een écht familiebedrijf zijn, maar wanneer je hier werkt ervaar je dat ook zo. Op maandagochtend bespreek je samen even je weekend, met een kopje koffie erbij. En als iemand in zijn werk overloopt, hoeft hij niet om hulp te vragen. De collega's springen gelijk bij, ook al is het niet voor 'hun' merk. We werken hier in Gorinchem voor meerdere merken: Audi, Volkswagen, SEAT en Škoda en iedereen heeft zijn eigen specialisme.

4. Wie is jouw voorbeeld binnen De Waal?

Dat is Maarten van Weert! Hij is de afgelopen jaren servicemanager bij ons in Gorinchem geweest. Hij straalt een soort rust uit, afgezien van hoe moeilijk de situatie ook is en hij weet altijd een oplossing te vinden. Na een lastige situatie kan hij heel goed evalueren. Uiteindelijk is het mijn doel om ook servicemanager te worden. 

5. Welke tip heb je voor iemand die jouw werk ook wil doen?

Je moet kunnen denken zoals de klant denkt. Als je je goed kunt verplaatsen in de klant, krijg je er veel waardering voor terug. Dit zorgt weer voor een goede klantbinding en dat maakt mij dan weer een voldane serviceadviseur. Daarnaast is het ook handig om altijd op de hoogte te blijven van de techniek. Je wilt wel je klanten zo goed mogelijk kunnen adviseren.

Bekijk onze vacatures

Wil jij ook zo'n traineeship volgen of zoek je een andere baan? Bekijk onze nieuwste vacatures hieronder of klik hier voor alle werkplaats(receptie) vacatures

Cards vacature overzicht pagina - Zaterdaghulp
Zaterdaghulp

Gorinchem - Doe ervaring op in klantencontact en til je communicatieve skills naar een hoger niveau. Wij hebben de ideale kans voor jou! Of je gewoon wat extra uren wilt maken of een leuke job naast je studie zoekt.

Cards vacature overzicht pagina - Medewerker KCC
Medewerker Klantencontact Centrum

Gorinchem - Overweeg je een nieuwe baan? En heb je al ervaring in een klantgerichte rol? Maak dan de overstap naar Medewerker Klantencontact! 🔀

Cards vacature overzicht pagina - Medewerker credit en debit
Medewerker crediteuren & debiteuren

Tiel - Geen stoffige administratie en een dynamische rol waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt én bijdraagt aan een financieel gezonde organisatie.

Cards vacature overzicht pagina - Assistent controller
Assistent controller

Tiel - Je wordt onderdeel van ons financiële hart en ondersteunt de controller bij alle administratieve zaken voor onze bedrijven.