
CUPRA blijft geschiedenis schrijven met meer dan 900.000 afgeleverde auto's sinds de lancering als onafhankelijk merk in 2018, en blijft één van de snelst groeiende automerken van Europa. In slechts zeven jaar tijd heeft CUPRA een indrukwekkende line-up van zeven verschillende modellen op de markt gebracht. Begin september maakt CUPRA zijn opwachting op de IAA Mobility 2025 in München, waar het zijn gedurfde visie voor de toekomst presenteert.
De IAA Mobility wordt een belangrijk moment voor CUPRA, dat zijn primeurs in München spreidt over het Volkswagen Groep Media Event en de Open Space in het centrum van München.
CUPRA trapt op 7 september om 14.00 uur af op het Volkswagen Groep Media Event met een productieversie van de CUPRA Raval in camouflagetrim, als voorbode van de Electric Urban Car-familie van de Volkswagen Groep. Voor CUPRA is dit een belangrijke mijlpaal, aangezien het merk binnen de Groep de leiding heeft over dit project. De onthulling in München is een voorproefje in aanloop naar de wereldpremière en marktintroductie van de rebelse elektrische stadsauto in 2026.
Op 8 september trekt CUPRA op de IAA Mobility Open Space in downtown München om 19.30 uur vervolgens het doek van zijn nieuwe showcar, tijdens de CUPRA Media Conference. Deze showcar weerspiegelt de visie van CUPRA en de toekomstige designtaal van het merk, en is de perfecte symbiose tussen mens en machine waarbij rijbeleving en emotie volledig tot hun recht komen.

Op de Open Space presenteert CUPRA ook de nieuwe TRIBE EDITIONS; exclusieve versies van de CUPRA Formentor, Leon, Leon Sportstourer en Terramar. Deze special editions zijn ontworpen voor klanten met lef die op zoek zijn naar exclusiviteit met een eigentijdse, duurzame twist.
Met een volwaardig portfolio van zeven auto’s in zeven jaar is CUPRA uitgegroeid tot een bewezen, succesvol merk. Op de IAA Mobility gaat het merk de volgende generatie autoliefhebbers zonder enige twijfel inspireren.