
De Tour de France 2025 is een week onderweg! De bekendste wielerronde ter wereld beleeft dit jaar zijn 112de editie. Al sinds 2004 is Škoda de officiële hoofdsponsor. Maar waarom eigenlijk?
Op zaterdag 5 juli klonk in de Noord-Franse stad Lille het startschot van de Tour de France ofwel de wielerronde van Frankrijk. 20 etappes later, op zondag 27 juli 2025, is de finish. Die vindt traditiegetrouw plaats op de beroemde Avenue des Champs-Élysées in Parijs.

In totaal strijden 23 wielerploegen om de winst, waaronder twee Nederlandse teams – Visma|Lease a Bike en Picnic PostNL . Alle ogen van de wereld zijn gericht op Tadej Pogacar; lukt het de Sloveen om net als in 2024 de Tour te winnen?
Škoda is inmiddels onlosmakelijk met de Tour de France verbonden. Hoe kan het ook anders, als een autofabrikant die in 1895 is begonnen als producent van fietsen. Maar het was niet alleen die historische link waarom Škoda in 2004 begon met het sponsoren van de Tour.
De sponsoring past bij de kernwaarden die Škoda wil uitdragen: sportiviteit, betrokkenheid en betrouwbaarheid. Door zich actief te verbinden aan de Tour, benadrukt Škoda zijn steun aan de wielersport en verstevigt het zijn imago als merk voor auto- én fietsliefhebbers.
Jaarlijks doen ruim 200 Škoda's mee
Dat de Tour de France het grootste wielerevenement ter wereld is en elk jaar miljoenen kijkers trekt, telt ook mee. Het biedt een uitgelezen kans om zo veel mogelijk mensen kennis te laten maken met Škoda. Als officiële voertuigpartner stelt Škoda jaarlijks meer dan 200 auto’s ter beschikking aan de organisatie.
De bekendste Škoda van de Tour is zonder twijfel de rode auto die aan de kop van het peloton rijdt, met de koersdirecteur erin. Om deze Skoda als commandocentrum te omschrijven, gaat misschien te ver, maar veel scheelt het niet. Hij zit bomvol apparatuur waarmee de koersdirecteur kan communiceren met de organisatie.
Škoda heeft zijn partnerschap met de Tour onlangs verlengd tot 2028. Het bewijst dat de wielerronde Škoda aan het hart gaat en de onderlinge band veel meer is dan een kortstondige marketingcampagne.

Twee extra aantrekkelijke modellen met Tour-uitrusting
Vanwege de Tour introduceert Škoda twee extra aantrekkelijke modellen: de Elroq Business Edition Tour en de Octavia Sportline Tour. Beide modellen combineren een rijke standaarduitrusting met een scherpe prijs en een aanzienlijk klantvoordeel – zie de link hieronder.