Klimaatcampagne

22 april 2021

Grootste klimaatcampagne van de Volkswagen Groep ooit. #Project1Hour

Van Chattanooga tot Peking, en van Volkswagen tot MAN Trucks; tijdens Earth Day (22 april) maken alle 660.000 medewerkers van de twaalf merken van de Volkswagen Group een krachtig statement. Met #Project1Hour onderbreken ze een uur lang hun werk om samen te praten over klimaatbescherming en om concrete initiatieven te ontwikkelen.

De Volkswagen Groep heeft zich gecommitteerd aan het klimaatakkoord van Parijs en wil in 2050 qua balans CO2-neutraal zijn. Om dit te bereiken zet Volkswagen vol in op de elektrificatie van de modellen en CO2-reductie in de gehele productie- en toeleveringsketen.

Klimaatbescherming hangt echter ook af van individuele bijdragen. Juist daarom onderbreken tijdens Earth Day alle werknemers van de Volkswagen Groep over de hele wereld een uur lang hun werk om meer informatie te krijgen over klimaatverandering, hun eigen ecologische voetafdruk te bepalen en persoonlijke plannen te bespreken.

Of het nu gaat om het besparen van energie op de werkplek of thuis, het kiezen van de meest klimaatvriendelijke reisoptie bij zakenreizen of het verminderen van vleesconsumptie – alle medewerkers kunnen bijdragen aan de strijd tegen klimaatverandering. De concrete suggesties worden verzameld door Volkswagen Group Strategy en worden vervolgens waar mogelijk geïmplementeerd.

Dr. Herbert Diess, CEO van de Volkswagen Group over #Project1Hour: “Bij Volkswagen hebben we ons met de nieuwe strategie en het emissievriendelijke productportfolio duidelijk gecommitteerd aan klimaatbescherming. Als bedrijf maken we goede vorderingen om uiterlijk in 2050 volledig CO2-vrije mobiliteit aan te kunnen bieden. We zien ook veel potentieel in het optimaliseren van interne processen en individueel gedrag om CO2-reductie verder te versnellen. Met #Project1Hour nemen 660.000 medewerkers daarom de tijd om na te denken over hoe ze de klimaatbescherming in hun omgeving kunnen verbeteren. Ik kijk uit naar de input waarmee ons wereldwijde team gaat komen.”

#Project1Hour gaat niet alleen om discussie maar ook om verschillende initiatieven die wereldwijd in de fabrieken en kantoren van de Groep worden georganiseerd. Zo wordt de energiecentrale van de Volkswagen-fabriek in Wolfsburg voorzien van een groot spandoek en gaat een parade van elektrische auto’s aandacht vestigen op het project. Volkswagen Zuid-Afrika gaat CO2-absorberende spekbomen planten in de vorm van het Volkswagen-logo met een diameter van 45 meter. Bij MAN Bus in Starachowice kunnen medewerkers oude elektrische apparaten inleveren bij de fabriekspoort, in ruil voor een boom.

Klimaatcampagne

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in afbeeldingen of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.