Er valt veel te kiezen tijdens het samenstellen van de Elroq. Van de uitvoering, de kleur en de wielen, tot de stijl van het interieur en de uiteenlopende opties. Zo kan iedereen zijn eigen Elroq helemaal naar wens maken.
Wat denk je dat de populairste optie is? Inderdaad, de trekhaak. Alle uitvoeringen van de Elroq hebben tenslotte een geremd trekgewicht van minimaal 1000 kg. En zo rollen uit de Nederlandse verkoopcijfers nog meer leuke feitjes en trends.
Tour Edition van Elroq erg populair
De afgelopen periode was de extra aantrekkelijk uitgeruste Elroq Business Edition Tour een populaire uitvoering. Eén op de drie Elroq-klanten koos voor deze speciale Business Edition met daarop tot ruim € 3.000 aan extra’s. Zoals het gratis Clever Pakket, een optionele lakkleur en een handig bagagescheidingsnet. Sommige kleuren gingen zelfs gepaard met een gratis upgrade naar 20-inch Vega-velgen. Bekijk de actuele Elroq-voorraad of dit actiemodel nog beschikbaar is bij jouw dealer.
Alle uitvoeringen op een rij
Wanneer we het tijdelijke actiemodel buiten beschouwing laten, is de animo voor de verschillende uitvoeringen als volgt verdeeld:
- Business Edition (63 procent)
- Sportline (24 procent)
- Selection (12 procent)
- RS (1 procent)
Dit betekent dat één op de acht Elroq-klanten valt voor de basisuitrusting (Selection). Logisch ook, want je krijgt altijd een 13-inch infotainmentdisplay, een digitaal instrumentarium, automatische airconditioning en 19-inch lichtmetalen velgen. En je kunt met de Elroq Selection gewoon snelladen: de batterij (55 of 63 kWh) holt in 25 minuten van 10 tot 80 procent.
Vaakst bestelde opties
Als je maximale vrijheid wilt hebben bij het aanvinken van opties en pakketten, dan moet je de Business Edition of de Sportline als uitgangspunt nemen. Deze opties worden het vaakst voor deze uitvoeringen besteld:
- Trekhaak (58 procent)
- Business Upgrade Pakket - Clever (31 procent)
- Business Upgrade Pakket - Plus (15 procent)
- Optionele 19 inch velgen (25 procent)
- Optionele 20 inch velgen (20 procent)
De populariteit van de Clever-versie van het Business Upgrade Pakket is makkelijk te verklaren. Het pakket bundelt handige en comfortverhogende systemen, zoals keyless entry, een draadloze telefoonoplader, Travel Assist en geluiddempende zijruiten vóór. En dan hebben we nog niets eens alles genoemd.
Nederlanders kiezen deze kleuren
Tot slot geven we meer inzicht in een van de belangrijkste keuzes bij de aanschaf van elke nieuwe auto: de kleur. Als je het ons vraagt, is Timiano Green dé kleur van de Elroq. En 19 procent van de Nederlandse klanten is het daarmee eens.
Drie andere populaire kleuren zijn: Black Magic (23 procent), Graphite Grey (19 procent) en Steel Grey (17 procent).