De Volkswagen-bus is waarschijnlijk de meest verbouwde, aangepaste, gepimpte en gepersonaliseerde bus aller tijden. Niet gek dus dat Volkswagen in een recente tv-commercial aangaf benieuwd te zijn naar wat Nederland allemaal met de elektrische ID. Buzz - de nieuwste versie van de Volkswagen-bus - van plan is. Met de vernieuwende social-mediacampagne AI. Buzz bundelt het merk nu de veelzijdigheid van de Volkswagen-bus met de kracht van AI (kunstmatige intelligentie) en daagt Volkswagen busliefhebbers uit om hun fantasie te botvieren op de nieuwe ID. Buzz
Op zijn Instagram-pagina geeft Volkswagen bezoekers een blanco canvas en de vrije hand om hun droom-ID. Buzz van de toekomst te ontwerpen. Of het nu een helikopter wordt, een camper of een sneeuwschuiver, de enige beperking is de fantasie van de volgers. De meest creatieve reactie wordt door Volkswagen vervolgens in AI-tools gevoed en verwerkt tot een prachtige render van de droom-ID. Buzz. De mooiste platen worden getoond in een virtuele eregalerij op de grid van Volkswagen Nederland Instagram.
AI. Buzz: nu al legendarisch
Met deze activatie is Volkswagen één van de eerste merken die de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie toepassen in een campagne. En laat het zien dat de ID. Buzz qua creativiteit net zo veelzijdig is als zijn legendarische voorgangers. Meer informatie over de AI. Buzz-campagne, die door Volkswagen werd ontwikkeld in samenwerking met Dentsu Creative Amsterdam, is beschikbaar op de Instagram-pagina van Volkswagen.