ŠKODA lanceert succesvol online fietsplatform We Love Cycling nu ook in Nederland

13 maart 2018

ŠKODA staat bekend om zijn auto’s, maar is tegelijkertijd ook voor veel wielrenfans een vertrouwd merk. Met het contentplatform We Love Cycling (welovecycling.nl) nestelt ŠKODA zich nu nog beter in de wielerwereld. Het online platform werd door ŠKODA enkele jaren geleden internationaal gelanceerd en trok sindsdien een miljoenenpubliek. Een aanzienlijk deel van die belangstelling kwam al uit eigen land. Met de Nederlandse versie van We Love Cycling biedt ŠKODA deze liefhebbers vanaf vandaag een eigen platform.

ŠKODA laat zich al jaren zien in het wielermilieu. Zo is het merk bijvoorbeeld al vijftien jaar als sponsor verbonden aan de Tour de France, waar de leider in het puntenklassement dagelijks de groene trui van ŠKODA krijgt uitgereikt. Daarnaast zijn er tal van profploegen die kiezen voor een wagenpark met ŠKODA-voertuigen. Maar ook in eigen land geniet ŠKODA naam en faam in de wielersport, en introduceerde het bijvoorbeeld Routetour, een slimme applicatie die fietsers stimuleert om eens een andere route te rijden. Om de betrokkenheid van het merk bij de wielersport nog verder te vergroten, lanceerde ŠKODA enkele jaren geleden het internationale platform We Love Cycling. Het online ‘magazine’ brengt spraakmakende wieler- en fietsverhalen, opvallende video’s en verslagen uit de tweewielerwereld.

Sinds de introductie trok het platform wereldwijd al 3,77 miljoen bezoekers die samen 7,85 miljoen pagina’s bekeken. Bijna 374.000 bezoeksessies waren tot dusver al afkomstig van Nederlandse fietsliefhebbers, waarmee Nederland op plaats vijf in de landenlijst staat (aandeel: 7,7 procent). Met de nieuwe nationale, Nederlandstalige website die zich met name richt op wielrennen, worden zij vanaf nu nog beter bediend. “Onze positie onder wielrenfans is uniek. We verstevigen dit met de lancering van WeLoveCycling.nl,” aldus Tjeerd Tuitel, Directeur ŠKODA Nederland. “Door de unieke content op WeLoveCycling.nl en tools als Routetour verbinden we de wielerfan op een sympathieke manier aan ons merk.”

Facebook en YouTube

Ook de sociale media van We Love Cycling presteren tot dusver goed. Op Facebook en YouTube genereerde We Love Cycling met achtereenvolgens 15,44 miljoen en 13,03 miljoen views een miljoenenbereik. De Facebook-pagina heeft momenteel 3.634 Nederlandse fans, goed voor een plaats in de top tien van best vertegenwoordigde landen. Dat aantal zal zich via de nieuwe Nederlandse Facebook-pagina Welovecycling_nl overigens in rap tempo verder uitbreiden. Het aantal mannelijke fans ligt op Facebook momenteel op 86 procent. Het zijn vooral jongeren tussen 18 en 24 jaar die We Love Cycling op Facebook volgen.

Terug naar nieuwsoverzicht