
Stoer, stijlvol, altijd hybride
Maak het jezelf gemakkelijk met de nieuwste en ruimste SUV van Volkswagen. De Tayron is voorzien van geavanceerde technologieën, zoals IQ.Light HD-matrix koplampen en massagestoelen. Met een royale bagageruimte van maximaal 885 liter en een optionele plug-in hybride aandrijving met een geschatte elektrische actieradius van meer dan 125 kilometer*, maakt de Tayron een sterke indruk. De SUV is vanaf november te bestellen.
Enorm. Elegant
Het eerste dat opvalt aan de Tayron, zijn z'n looks. Een stijlvolle, stoere SUV. Ingetogen met oog voor detail. Let bijvoorbeeld op de hoge zelfverzekerde voorkant, de lange daklijn en de optionele 20" lichtmetalen velgen. Liever sportiever? Kies voor R-Line-design met zwarte hoogglans details.
Luxe en ruim interieur
Standaard is de Tayron al een echt luxepaard. Dan is hij namelijk al voorzien van automatische airco met drie zones, sfeerverlichting, driving experience control, zonwering in de achterportieren, draadloze App-Connect, LED-koplampen inclusief Light Assist en nog veel meer.
Met de Tayron hoef je nooit meer te passen en meten. Alles gaat gewoon mee. Deze ruimste SUV van Volkswagen is ook de meest flexibele. Klap één of meer stoelen neer en tover de Tayron om tot een verhuiswagen of vakantieauto met een bagageruimte tot wel 2.090 liter.
Veiligheid boven alles
Standaard is de Tayron voorzien van Adaptieve Cruise Control, de remfunctie voor tegemoetkomende auto's bij het afslaan, Side Assist, Lane Assist, Front Assist, Park Assist Plus, een achteruitrijcamera en verkeerstekenherkenning. In deze SUV hoef je dus niet bang te zijn om je ook maar een moment onveilig op de weg te voelen.
Mild- of plug-in hybride
Volkswagen biedt de Tayron in Nederland aan met twee plug-in hybride aandrijvingen (eHybrid) en een mild-hybride aandrijving (eTSI). Het vermogensspectrum loopt van 110 kW/150 pk voor de eTSI tot 150 kW/204 pk of zelfs 200 kW/272 pk voor de eHybrid. Alle Tayron-versies zijn standaard uitgerust met de volledig automatische DSG-versnellingsbak en zijn voorwielaangedreven. De twee plug-in hybride (eHybrid) aandrijflijnen leveren een groot elektrisch rijbereik tot 125 kilometer* op één acculading voor dagelijks gebruik. Ook goed om te weten: de hoogvoltaccu is in de tijd van een lunchpauze weer 80% vol.
Altijd goed zicht
De verlichting van de Tayron zorgt altijd en overal voor de optimale hoeveelheid licht, dankzij de ruim 19.000 LED's per koplamp. Zo projecteert de Tayron 's nachts een compleet lichttapijt op je rijstrook, zónder je tegenliggers te verblinden. Alles voor je veiligheid en comfort. Leuk detail: de Volkswagen logo's zijn ook verlicht.

De uitvoeringen
Ga je voor de al rijk uitgeruste Life Edition of de complete en stoere R-Line Edition?

Life Edition
Vanaf € 52.490
- 17" lichtmetalen velgen
- Koplampverlichting LED 'Plus'
- Adaptive Cruise Control
- Lane- en Side Assist
- Achteruitrijcamera

R-Line Edition
Vanaf € 57.490
- 20" lichtmetalen velgen
- R-Line exterieur
- Panoramadak
- Top-sport voorstoelen
- Massagefunctie vóór
Volkswagen acties

Volkswagen Voordeel
Wil je een Volkswagen kopen, private leasen of zakelijk rijden? Er is voordeel voor iedereen! Bekijk snel hoeveel voordeel er voor jou in zit.
Volkswagen nieuws

TeamNL rijdt weer Volkswagen
TeamNL gaat elektrische meters maken met Volkswagen ID. modellen. Ze krijgen slimme mobiliteitsoplossingen voor topsporters en medewerkers van het NOC*NSF.

Groene stroom voor alle ID.-modellen: Volkswagen steunt 26 zonne- en windmolenparken
Als pionier zette Volkswagen al vroeg in op de grootschalige uitbreiding van hernieuwbare energie in Europa.

Volkswagen eHybrid: de meest gestelde vragen beantwoord
Veel consumenten zijn nog niet vertrouwd met plug-in hybride rijden. Daarom zetten we de meest gestelde vragen over de eHybrid-modellen op een rij.

Exclusief door ‘lulligheid’: de Golf II van Gert-Jan
Niet de Golf II GTI, niet de Golf II Country en waarschijnlijk zelfs niet de Golf II Rallye behoren tot de meest exclusieve Golfjes op Nederlands kenteken.
*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.